2011. február 9., szerda

"Dupla sapkás" kesztyűk

Sziasztok! Köszönöm, hogy a csapat tagja lehetek. Egy különlegességet hoztam, mely saját fejlesztés.

Ezek a kesztyűk eltérnek az eddig készített munkáimtól. Általában vagy olyat kötök mint a rózsaszín vagy zárt ujjvégűeket. Most kombináltam a kettőt és elneveztem "dupla sapkás" kesztyűnek. Piacra menet jó hasznát vehetjük a "sapkáknak" , míg a piacon jobb hátra hajtani őket.

















Kesztyűt kötni Katharina Buss: Kötött sapkák , sálak és kesztyűk című könyvéből tanultam, mely a CSER Kiadó gondozásában jelent meg Budapesten, 2000-ben.

Az évek során számtalan kesztyűt kötöttem, így ma már nem használom a leírást.
44 szemmel indulok a passzénál, tetszőleges hosszig (általában 26-28 sor) 2 sima 2 fordított szemet kötök. Aztán 1 kört kötök sima szemmel és jöhet a szaporítás 11 szemig.
Minden második sorban a második szemből lesz kettő, ha jobb kezes a kesztyű. Ha balos, akkor az utolsó előttiből lesz kettő. Így kis háromszöget kapunk az ujj alatt.
A hüvelyujjat félre teszem és kötök tovább. A hüvelykujj felett 6 szemet veszek fel, amiket lassan elfogyasztok. Nem bíbelődök már ujjakkal, hanem passzéval fejezem be.

A "sapkát" horgolótűvel veszem fel a felső passzé alatt 5 szemmel. Remélem érthető így. Nem vagyok jártas még a leírásban.

További kötött munkáimról a Kuckómban olvashat bárki, aki "meglátogat". Mindenkit várok szeretettel: Barbus :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése